Back To Eden Forum

Het is momenteel Zo Dec 15, 2019 1:38 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Website
BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2017 3:24 pm 

Hoi,

De nieuwe website ziet er mooi uit, alleen misschien is het mooi om met een aantal mensen wat meer vorm eraan te geven. Nu staat er bv een stukje "hoe ik begon", maar misschien kun je daarvan maken "hoe begin ik".
Daarnaast heet deze website "de biologische moestuin", maar er zijn meerdere manieren van biologisch tuinieren, daar zou je ook over kunnen (laten) schrijven.

Meer focus om artikelen met categorie dan.

Ik zelf heb nu thuis 4 jaar houtsnippers liggen (nu 5de jaar ingegaan) en op onze moestuin/volkstuintje wordt dit het derde jaar. De grond is al verbeterd al hebben we allerlei fouten gemaakt.

Fout 1: verkeerde houtsnippers in het tweede jaar (alleen hout, geen blad/takjes). Dit moet dus echt gemengd zijn.
Fout 2: niets gedaan om beesten tegen te houden (duiven en dergelijke) waardoor veel van onze oogst opgegeten werd. Wij gaan nu met netten werken (onder andere).
Fout 3: dingen laten uitschieten, omdat we niet precies wisten wanneer het ge-oogst moest worden.

Daarnaast was vorig jaar sowieso een beetje een vervelend jaar door o.a. de bekende aardappelziekte en te weinig tijd.

Dit jaar hebben we het wat anders gedaan: we hebben nu meerdere gezinnen vanuit onze gemeente/kerk uitgenodigd om mee te helpen, samen met hun kinderen. Dus nu zijn we elke keer met een klein groepje in de moestuin wat erg gezellig en goed is. Tegelijk krijgen we daardoor ook gesprekken met andere mensen (wat één van de redenen is voor de moestuin). Dus we hopen dit jaar op een betere oogst.

Dus ja, ik hoop dat het dit jaar beter gaat en dat er op de moestuin (maar ook hier op het forum) iets meer leven komt :-)

Gr,
Wijnand

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel: Re: Website
BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2017 9:59 pm 
Site Admin
Gebruikers-avatar

Ha Wijnand,

Ik weet dat er meerder manieren van biologisch tuinieren zijn. Deze domeinnaam had ik al geregistreerd voordat ik met de documentaire 'Back to Eden' in aanraking kwam. Ik vond en vind het een pakkende naam, daarom heb ik deze naam behouden.

Onder het kopje 'hoe ik begon' staat dit ook uitgelegd. Dit kopje geeft weer hoe ik begonnen ben, het is dus mijn persoonlijke 'tuin-geschiedenis'. Onder het kopje "BTE-tips" geef ik tips voor o.a. als je met een moestuin wil beginnen.

En van fouten leren we.
Ik maak ze ook ieder jaar. (maar hopelijk niet steeds dezelfde ;) )

Groeten Maaike
'moestuinmeisje'

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]