Back To Eden Forum

Het is momenteel Zo Sep 15, 2019 6:28 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo Apr 15, 2015 11:13 pm 

Hallo allemaal,
Op het prachtige Groningse Hoogeland ben ik, samen met mijn man, eigenaar van een voormalige smederij op een perceel van zo'n 900m2. Een klein deel daarvan gebruik ik als moestuin, ongeveer 50m2. Een ander deel word bewoond door onze 5 kippen. In de kippenren staan een aantal appel- en pruimenbomen, in de achtertuin een kersenboom. In de voortuin staat een haag van 15 stoofperenbomen, daaronder aardbeien en verder fruitstruiken, rabarber en asperge. Op 1 van de terrassen staan potten met kruiden en langs het keukenraam komen tzt nog bakken/potten met groente.
Vorige maand kwam ik per 'toeval' de Back to Eden documentaire tegen en ik was meteen enthousiast!
Deze maand ben ik begonnen met het BtE moestuinieren. Inmiddels bedekt de 2e aanhangerlading houtsnippers de naakte aarde en zal er in ieder geval nog een 3e lading volgen.
De moestuin is voorzien van kranten en snippers (de 1e lading), de voortuin is voor de helft voorzien van snippers (de 2e lading) en zal nog verder afgemaakt worden (de 3e lading). Ook wil ik in de kas houtsnippers aanbrengen. Afhankelijk van hoeveel er van de 3e lading overblijft, doe ik dat DV nu of anders in het najaar.
Groetjes Annemieke.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Apr 16, 2015 10:44 am 
Site Admin
Gebruikers-avatar

Ha Annemieke,
Welkom op het forum!
Het klinkt al een heerlijke plek om te wonen, zoals je het beschrijft.

Heb je ook nog compost toegevoegd?

Groetjes Maaike

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Apr 16, 2015 8:50 pm 

Inderdaad een heerlijk plekkie, Maaike!
Nee, ik heb alleen voor de kas voldoende compost. Aangezien ik nog niet zeker weet of ik er nu aan toe kom om ook daar snippers op te brengen, heb ik ervoor gekozen de compost voor de kas te gebruiken. Wel hebben ik veel kippenmest. De perenbomen, die we afgelopen najaar gekocht hebben, hebben allemaal kippenmest gehad voordat de snippers erop kwamen. De moestuin krijgt kippenmest bovenop de snippers.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]