Back To Eden Forum

Het is momenteel Zo Sep 15, 2019 6:30 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: BTE Zevenaar
BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2015 10:05 pm 

Hoi allemaal,

Sinds vorig jaar heb ik een stukje moestuin, in eerste instantie niet voor de moes, maar voor boompjes (andere hobby werk van me, zijdevlinders kweken). En omdat er genoeg grond over was, toch maar wat boontjes neergezet. Dat was misschien fout, want dat was zo ontzettend leuk :D . Maar het onkruid was me 2 keer te snel af, en alles uitgezaaid. Een ding wist ik wel, ik wilde wel moestuinieren, maar niet hele dagen onkruid wieden. Hoe ik er op kwam, weet ik niet meer, maar de BTW manier sprak me enorm aan. Ook nog het boekje 'Moestuinen van Twekkelo' gelezen, en het sprak me enorm aan. Dus, eind vorig jaar, alle voorbereidingen getroffen, heel heel veel lezen, zaden bestellen, nog meer bestellen, ondertussen nog een stukje grond van m'n buurman overgenomen, en heb er enorm veel zin in. Kan het een verslaving zijn? :)

Ik heb dus voor m'n groentes een stuk van 150m2, en kreeg nog de kans een stukje te nemen, want ik wilde graag ook fruit. Dus heb nog een stuk van 100m2. Hier heb ik eind vorig jaar 10 fruitbomen in gezet van 15 jaar oud. Dit weekend (eindelijk) 100 aardbei plantjes, en er is nog plek :D

M'n groentetuin is nu voor 70% klaar, en Blauwschokkers, Sugarsnaps, tuinbonen, Uien, sjalotten, doperwtjes schieten nu allemaal de grond uit! Heerlijk. En als ik het goed heb gezien, komen zelfs de wortelen al op.

Op het hele stuk heb ik wormencompost gedaan, ca 5cm, en dan de houtsnippers.

Naast dit alles heb ik bij mijn ouders nog een kas staan van 3x6 meter, en een goothoogte van 2 meter! Heerlijk om in te werken. Staat er ook helemaal vol met voor zaaisels, tomaten, mosterspinazie, kolen, van alles. Daar wil ik veel kweken met het 'raingutter' systeem, een automatisch water geef systeem van onderaf. Want het water geven viel me afgelopen jaar erg tegen. Dat moet makkelijker kunnen, en dat kan dus ook.

Ik wens jullie allen veel suc6 en plezier in de BTE tuin, en het zou mooi zijn info uit te delen.

Groetjes,

Marc

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Apr 19, 2015 11:22 am 

Hoi Marc, welkom hier! Verslavend is het zeker, zo te lezen heb je genoeg ruimte voor al dat lekkers! En het water geven moet uiteindelijk in een B2E tuin met zo'n 99% afnemen, dus er is hoop.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Apr 19, 2015 8:39 pm 
Site Admin
Gebruikers-avatar

Welkom Marc,

Leuk he! en je wilt steeds meer...herkenbaar :lol:

Groetjes Maaike

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ]