Back To Eden Forum

Het is momenteel Za Dec 14, 2019 1:31 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: wie ben ik..
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2018 7:30 pm 

Hoi, ik wil me graag even introduceren voor ik het forum overspoel met vragen.
Ik ben Henk, en ben net begonnen mijn nieuwe tuin op de Betuwse klei voor te bereiden op het komende groeiseizoen.Mijn vrouw en ik houden al jaren van tuinieren en we hebben de gezegende omstandigheid ontvangen om een nieuwbouw woning met flinke tuin op een voormalig paardenweitje te gaan bewerken. Dat viel in eerste instantie nog niet mee wat klei is op zich al zwaar, maar als er dan ook nog veel grof puin in de loop der jaren doorheen gewerkt is (al dan niet met de bedoeling om de afwatering te verbeteren :roll: )...afijn we hebben al veel werk verzet.
Nou was ik mij al een poosje aan het oriƫnteren hoe ik de grond kon verbeteren en kwam zo via via op de BTE filmpjes terecht. Wat een zegen: niet meer spitten, goede waterhuishouding, gezonde planten..dus ik was om en de houtsnippers dansten in mijn ogen zoals bij anderen dollartekens.
Ik heb toen bij een locale grootgrutter in houtsnippers zijn "slechtste kwaliteit" snippers, gefilterd restant materiaal met veel fijnblad residu erin gekocht.
De moestuin is nu met kranten, laagje oude paardenmest en 10 cm snippers bedekt en dit heb ik verrijkt met een laag lavagruis voor de mineralen.
Tot zover deze update, mijn vragen stel ik op het forum verder.
Wel heb ik nog zo'n 5 kub houtsnippers over (net beetje teveel besteld), dus als iemand nog nodig heeft stuur mij een PB'tje.

groeten, Henk

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2018 10:52 am 
Site Admin
Gebruikers-avatar

Welkom!

Klinkt goed zoveel houtsnippers!!

Ik zou er zelf gewoon 1 of meerder hopen van maken, dan kan het alvast beginnen met composteren en kun je het toevoegen aan je tuin waar nodig, de berg wordt al snel kleiner door het composteren.

Succes, Maaike

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]