Back To Eden Forum

Het is momenteel Zo Sep 22, 2019 6:40 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2015 10:38 am 

Het is er toch van gekomen, ik ben sinds 30 april de trotse huurder van 150m2 volkstuin! Deze krijgt de naam volksTuin van Eden, de huistuin die ik heb draagt namelijk de naam (moes)Tuin van Eden. Ik ben al een paar uurtjes zoet geweest met het op papier zetten van de inrichting; het achterste, meest noordelijke deel wordt de fruithof en het zuidelijke deel wordt moestuin aangevuld met nuttige bloemen. In de fruithof komen uiteraard aardbeien, die mogen niet ontbreken! Verder bessenstruiken als rode bes, braam en framboos. Maar het grootste deel wordt boomgaard met appels, peren, pruimen en zoete kersen. In de boomgaard blijft ruimte voor een klein tentje, zodat ik onze dochter van 8 maanden overdag mee kan nemen. Ook komt er om de hele tuin een hek, voor als ze over een tijdje leert lopen. Aan de noordkant grenst de tuin aan een slootje, daar moet ze nog maar niet bij kunnen... De moestuin wordt verdeeld in 20 vaste bedden, waarvan er 8 voorzien worden van een hekwerk van gaas voor klimmers als pompoen, peultjes en bonen en voor het opbinden van tomaten.
Gister ben ik begonnen met het uitzetten van de basis, dus de palen voor het hek rondom en de gaashekjes voor de klimmers. Deze week maken we samen, man en ik, het gaas op de palen. Het is een verschrikkelijke bende met onkruid, daar gaat de komende weken nog heel veel tijd in zitten, maar de eerste vierkante meters zijn schoon en beplant met aardbeien.
Als het lukt, volgen hieronder een paar foto's...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2015 11:20 am 

Bijlage:
Foto0081~2.jpg
Foto0081~2.jpg [ 155.11 KiB | 5025 keer bekeken ]

Van zuid naar noord, het middenpad van de moestuin word gemarkeerd door de hekwerkjes van gaas.
Bijlage:
Foto0082~2.jpg
Foto0082~2.jpg [ 144.02 KiB | 5025 keer bekeken ]

Van noord naar zuid.
Bijlage:
Foto0084-1~2.jpg
Foto0084-1~2.jpg [ 140.59 KiB | 5025 keer bekeken ]

Mijn tijdelijke rustpunt achter in de tuin. Dit is ongeveer het punt waar de fruithof ophoudt en de wateropslag en composthoop komen. Kippen zijn op het complex niet welkom, dus de dames thuis krijgen extra werk met het verwerken van tuinafval. Maar het zal onmogelijk zijn om alles elke keer mee te nemen naar huis.
Bijlage:
Foto0083~2.jpg
Foto0083~2.jpg [ 165.96 KiB | 5025 keer bekeken ]

De eerste aardbeien staan op hun plek. Het lijkt wel erg willekeurig, zo in het midden van de tuin.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2015 11:28 am 

En dan moet ik dus ook weer kranten sparen en op zoek naar houtsnippers. Het idee is om nu alvast de boomgaard te bedekken, dan kan de vertering beginnen. Ik begin toch pas in het najaar met de aanleg van de boomgaard en anders blijf ik de hele zomer erg veel werk houden om het hele stuk onkruid vrij te houden. Ook op het middenpad van de moestuin komen alvast snippers. En als in de herfst de moestuin zo ongeveer leeg is, dan begin ik daar met het aanbrengen van de houtsnippers. Dat heeft vervolgens de hele winter de tijd om te verteren.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 07, 2015 9:23 pm 
Site Admin
Gebruikers-avatar

Gefeliciteerd met je nieuwe tuin!
Zit er al veel belovend uit. :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2015 12:24 am 

karton van de fietsenwinkel of ke je iemand die bv op postsorteercentrum werkt die hebben ook vaak grote dozen

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]